Ko reikia, kad įmonių katalogas būtų naudingas vartotojams?

įmonių katalogasĮsivaizduokime, kad sukurtos dvi svetainės, o jose – informacija apie verslo įmones. Kaip manote, kuris įmonių katalogas veiks sėkmingiau? O gal bus lygybė?

Naivu tikėtis, kad dvi skirtingos svetainės veiks tuo pačiu ritmu. Jas kūrę žmonės vadovavosi nevienodomis nuostatomis. Nors kai kurie tikslai tikriausiai buvo tapatūs, tačiau neabejotinai egzistuoja ir skirtis. Iš vartotojų patirties galima spręsti, ar interneto svetainė verta dėmesio. Ar kiekvienas įmonių katalogas pateisina lūkesčius – čia jau sudėtingesnis klausimas.

Informatyvumas

Kai kalbame apie įmonių katalogus, būtų nuodėmė nepaminėti informatyvumo. Juk paskirtis kaip tik tokia ir yra – suteikti žmonėms naudingos informacijos. Įdomu, kad kiekvienas internautas galbūt ieškos vis kitų temų. Pavyzdžiui, vienam asmeniui bus aktualios automobilių servisų paslaugos, kitas domėsis baldų gamyba, o trečias ieškos būrimo salono. Nustebote, kad paminėjome būrimo saloną? O nevertėtų, nes tai nėra raganos ant šluotos. Tai salonai, kurie yra visiškai teisėti, veikia kaip normalios įmonės.

Tad nepriklausomai nuo konkrečios paieškų temos, įmonių kataloge galite rasti daug visokio, vaizdžiai tariant, gėrio.

Jeigu įmonių katalogas didžiuotųsi skelbiąs „dvidešimties įmonių rekvizitus“, palaikytume šią pagyrą pokštu. Nesiimsime skaičiuoti, bet realūs skaičiai gerokai didesni. Viename kataloge randama ne pusšimčio ir ne poros šimtų įstaigų rekvizitai.

Tikslingumas

Jei informatyvu, tai ir tikslinga. Ši prielaida paprastai patvirtinama, o geras įmonių katalogas – puikus pavyzdys.

Tikslingumas yra susijęs su struktūra. Jei įmonių sąrašas būtų išmėtytas, labiausiai tiktų žodis „chaosas“. Siekiant jo išvengti sukuriamos kategorijos. Sakysim, pramogos, laisvalaikis ir turizmas – viena kategorija. Švietimas, kultūra, mokslas ir menas – kita. Sukūrus tikslingas kategorijas ir kiekvienai priskyrus konkrečių sričių įmones, naršymas tampa žymiai patogesnis.

Negana to, kad suformuluotos ir stambios kategorijos, jos dar skirstomos į daug smulkesnių. Štai baldų, apšvietimo, interjero ir prekių namams sritis. Minėtinos net devynios smulkesnės kategorijos: apšvietimas, apšvietimo sistemos; baldai, baldų prekyba; baldų gamyba; buitinė technika, įmontuojama buitinė technika; indai ir jų priedai; interjero detalės, sprendimai; keramika, keraminiai dirbiniai; vaizdo ir garso aparatūra; žaliuzės, romanetės, užuolaidos. Ne taip ir mažai, ar ne? O jei viskas būtų išmėtyta, vargiai ką nors rastume.

Naršymo patogumas

Vieni patogumą įsivaizduoja kaip drybsojimą hamake. Kitiems tai minkštas sėdmaišis. Dar kiti rūpinasi, kad kuo komfortiškesnė būtų darbo vieta. Todėl reklamose gana tikslinga minėti komfortą, o teikiant paslaugas – į tai orientuotis.

O kaipgi naršymo patogumas? Jei įmonių katalogo dizainas ir meniu punktai primintų sąvartyną, veikiausiai neužsibūtumėte ir kuo greičiau spaustumėte mygtuką „atgal“. Na, nebent prispirtų didžiulis reikalas kuo greičiau ką nors rasti. Bet… net ir tada ieškotumėte kitur! Kam gaišti laiką nežinia kokioje sistemoje, kur pats velnias koją nusilaužtų?

Sklandumas

Visi paminėti dalykai reprezentuoja sklandumą. Informatyvu? Tikslinga? Patogu naršyti? Jei jau taip, tai visuma yra sklandi.

Jei vykdytumėte apklausą, didžioji dalis internautų atsakytų, kad sklandžiai naršyti yra didelis pranašumas. Beje, pats įmonių katalogas reikalingas visiems piliečiams – ir verslininkams, ir netgi tiems, kuriems verslas ne prie širdies. Juk kiekvienas naudojamės paslaugomis, perkame prekes. Kaskart kur nors kreipiantis svarbu nelikti apgautam. Čia išryškėja viena iš nuostabių įmonių katalogo funkcijų – ne vien elementari informacija apie įstaigas, bet ir vartotojų atsiliepimai.

O uoga ant torto – už tai, kad naršote įmonių kataloge, iš jūsų nereikalaujama jokio papildomo užmokesčio. Aktualu sužinoti apie kokią nors įmonę? Puiku, naudokitės informacija nemokamai.

Parašykite komentarą