Interneto puslapių kūrimas ir priežiūra

tinklalapių kūrimas

Dažnas verslininkas įsivaizduoja, kad interneto puslapis yra vienkartinis projektas. Tai visiškai klaidinga nuomonė. Sukurti interneto puslapį nepakanka. Reikia jį tinkamai prižiūrėti ir išnaudoti visus turimus mechanizmus savo tikslams siekti. Apie tai plačiau papasakojo skaitmeninės reklamos agentūros Taurus Media atstovai.

Interneto puslapių kūrimas – ne vadovui

Kam kuriamas interneto puslapis? Pasak specialistų, 70 proc. atvejų interneto puslapis yra skirtas… vadovui. Tai būna jo iniciatyva, tačiau sukūrus tinklalapį paprastai iniciatyva baigiasi. Pora metų vadovas dažnai pasigiria nauju interneto puslapiu. Vėliau pradeda priekaištauti darbuotojams, kad jame yra neatnaujintos informacijos. Dar po kelių metų vadovas jau būna labai piktas ant interneto puslapio, kuris neneša jokios naudos, o lėšų jam atnaujinti – nėra. Kaip išvengti tokios situacijos?

Interneto tinklalapis turi būti kuriamas ne vadovui, o vadybininkui ar komercijos direktoriui. Priežastis labai paprasta – būtent pardavimo skyriaus žmonėms interneto puslapis turi padėti parduoti paslaugas ir prekes, o tik tada tinkamai reprezentuoti įmonę ir prekės ženklą.

Kita priežastis – interneto puslapis yra darbo įrankis ne vadovui, o pardavėjams. Traktuoti jį reiktų kaip darbo įrankį, tokį pat, koks yra Facebook puslapis, Google programos ir t.t. Tai programa, kuri turi atlikti konkrečias užduotis. Kokios jos?

  • Nukreipti lankytoją pas vadybininkus, jei yra kažkokių klausimų.
  • Priversti užpildyti kontaktinius duomenis, registruotis ar kitaip pateikti asmeninius duomenis, kurie būtų panaudojami pardavimų tikslais.
  • Sudominti papildomomis paslaugomis, kurias siūlo įmonė.
  • Informuoti apie specialius pasiūlymus, akcijas, nuolaidas.
  • Populiarinti prekės ženklą ir fizines prekybos vietas.

Tai tik keletas užduočių, kurias gali atlikti paprastas reprezentacinis puslapis. Įsivaizduokite, kiek tų užduočių turi el. komercijos puslapiai.

Atnaujinamas turinys – didis vargas

Kartais atnaujinti turinį interneto puslapyje yra tokia didelė problema, toks iššūkis, kad net sukeliamas milžiniškas stresas darbuotojams. Direktorius trenkia į stalą kumščiu ir eilinį kart primena, kad turinys puslapyje pasenęs ir neatnaujintas 5 metus. Biuro administratorei pavedama pasirūpinti puslapio atnaujinimu ir priežiūra. Ši gūžčioja pečiais ir laksto pas vadybininkus klausinėdama, kas naujo, kuo galima papildyti tuos senus aprašymus. Vadybininkai neturi laiko arba apsimeta nieko nežiną. Tada pavyksta įkalbinti kažką, kad prisės prie tekstų. Prasideda ilgas tekstų ruošimo laikotarpis. Visi bijo, nes direktorius vis tiek tuos tekstus „išbrokuos“.

Pažįstama situacija?

Viską galima atlikti kur kas paprasčiau, pasamdžius profesionalus, kurie prižiūrėtų puslapį ir jo turinį. Kiekvieną mėnesį projektų vadovas derintų kažkokius atnaujinimus, galbūt straipsnį apie paslaugas, įmonės veiklą. Tokiu būdu turinys būtų atnaujinamas ne kartą per 2 metus, o kartą per mėnesį ar net dažniau. Kitas momentas – kas tą turinį sukels į puslapį? Juk niekas nemoka naudotis TVS, kurią pristatė puslapio kūrėjai prieš 5 metus, kai puslapis buvo sukurtas. Dabar viskas pasikeitę, neaišku, kur ir ką spausti…

Profesionalūs svetainių prižiūrėtojai visa tai atlieka greitai ir be streso. Kam tas stresas biuro administracijai – neaišku… Bet juk dažnai direktorius sako – nėra pinigų. Bet jį galima perkalbėti paskaičiavus kolegų darbo valandas ir laiką, sugaištą puslapio atnaujinimui patiems.

Parašykite komentarą