Kaip rasti motyvuotų darbuotojų?

Žiniasklaidoje vis daugiau tenka girdėti įmonių nusiskundimus, kaip nelengva atrasti lojalių darbuotojų. O net ir radus gerą darbuotoją, po kurio laiko jis gali neužsibūti ir pereiti dirbti į kitą įmonę, o galbūt net ir pas konkurentą. Dar sunkiau yra atpažinti ir rasti kandidatus, kuriems reikalingas savarankiškumas, kūrybiniai gebėjimai, tikslumas bei mokėtų bendrauti su žmonėmis ar kiti gebėjimai. Šiame straipsnyje norime pasikalbėti, kaip optimizuoti darbo paieškos procesą, kaip padaryti Jūsų darbo skelbimą patrauklesniu. Kokios dažniausiai daromos klaidos tiek atrankos metu, tiek pačioje darbinėje aplinkoje. Darbuotojų paieška yra savotiškas menas, bei psichologija, ieškant kompromisų tinkančių abiem pusėms.

Kaip atrodo motyvuoti darbuotojai?

Jei norite gauti daugiau motyvuotų kandidatų, privalote tinkamai paruošti darbo skelbimą. Jame turėtų būti kiek įmanoma platesni darbo pobūdžio aprašymas, detaliai aprašyti kokie įgūdžiai reikalingi tam tikrai pozicijai. Galbūt atleidote vieną iš savo darbuotojų, dėl nekompetencijos ar aplaidaus požiūrio į darbą? Skelbime geriau paminėti kokie yra Jūsų prioritetai. Taip pat privalote nepamiršti parašyti ką Jus galite pasiūlyti darbuotojui iš savo pusės, jog darbas būtų patrauklus. Galbūt tai yra kokios nors motyvacinės sistemos, įmonės kolektyvo išvykos, lanksčios darbo valandos, ar galimybė kurį laiką dirbti nuotoliu. Ir savaime suprantamas dalykas fiksuotas atlygis. Jei yra bonusinė sistema, nuo įvykdytų planų, ją taip pat vertėtų paminėti.

Kitas etapas yra, kuomet paruošėte reikiama darbo skelbimą ir jau turite keletą realių kandidatų pokalbiui. Čia yra įdomioji dalis, kuomet galite tiesiogiai bendrauti su kandidatu, sužinoti jo požiūrį į darbą, paklausti kodėl pasirinko būtent Jūsų įmonę. Rekomenduotina aptarti patirtį paskutinėse darbovietėse, kodėl nusprendė keisti darbą. Taip daugiau sužinosite tiek apie patį žmogų, tiek požiūrį į Jūsų įmonę kaip darbdavį. Kitaip tariant galite pamatyti ar yra vidinė liepsnelė ir pašaukimas darbui, „ar dega akys“.

Paskutinis darbuotojų paieškos etapas

Žinių patikrinimas. Tikrai taip, kad ir kaip tai atrodytų juokinga, tačiau reikia įsitikinti. Pasitaiko ir tokių žmonių, kurie prirašo, jog moka kelias užsienio kalbas, turi stiprius analitinius įgūdžius, tačiau negali nei suregzti nei vieno taisyklingo sakinio, ar tiesiog apskaičiuoti pridėtinės vertės mokestį. Tuomet tokio „darbuotojo“ dėka yra sugaištama daug laiko, gaišinamas pats personalas ir kiti pretendentai.

Parašykite komentarą